Bezpieczne połączenie SSL
« Wróć do sklepu

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO - PRODUKTY CYFROWE/SUBSKRYPCJE

Regulamin obowiązuje od 01.06.2024

Administratorem tej strony jest przedsiębiorstwo:
Fundacja Twórcza
Marcinów 33
99-232 Zadzim, Polska
NIP 9512360255
REGON 146300944

Adres naszej strony internetowej to: https://marketplace.enklava.co/ 

Adres mailowy: orders@enklava.co

1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa warunki zawierania Umów Sprzedaży Produktów, procedurę reklamacyjną oraz zasady odstąpienia od Umów Sprzedaży, a także rodzaje i zakres usług świadczonych elektronicznie przez Sklep internetowy znajdujący się pod adresem https://marketplace.enklava.co/. Regulamin ten precyzuje również zasady świadczenia tych usług oraz warunki zawierania i rozwiązywania umów dotyczących usług elektronicznych.

  2. Każdy użytkownik, od chwili podjęcia czynności zmierzających do skorzystania z Usług sklepu dostępnego pod adresem https://marketplace.enklava.co/ zobowiązuje się do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.

  3. W sprawach nieuregulowanych przez niniejszy Regulamin, obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności:

  1. Sprzedawca ustanowił elektroniczny Punkt Kontaktowy dla Sklepu Internetowego, służący do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją oraz Radą Usług Cyfrowych: orders@enklava.co. Ten sam Punkt Kontaktowy może być wykorzystywany przez użytkowników do szybkiej i bezpośredniej komunikacji ze Sprzedawcą. Komunikacja może odbywać się w języku polskim lub angielskim.

2. Znaczenie określeń/definicje:

  1. Formularz kontaktowy - narzędzie dostępne na stronie https://enklava.co/, służące do przesyłania wiadomości do Sprzedawcy.

  2. Formularz zamówienia – narzędzie dostępne na stronie https://enklava.co/, umożliwiające składanie Zamówień.

  3. Klient – osoba korzystająca ze Sklepu Internetowego, która ma na celu zawarcie lub już zawarła Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.

  4. Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej z przedsiębiorcą, która nie jest bezpośrednio związana z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

  5. Produkt – przedmiot fizyczny, towar z elementami cyfrowymi, treść cyfrowa lub usługa cyfrowa oferowana w Sklepie Internetowym, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

  6. Regulamin - niniejszy dokument określający zasady działania Sklepu Internetowego.

  7. Przedsiębiorca na prawach konsumenta - osoba fizyczna, która zawiera umowę o świadczenie usług ze Sprzedawcą w ramach Sklepu, bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, lecz umowa ta nie ma dla niej charakteru zawodowego, co wynika z treści działalności gospodarczej, udostępnionej w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

  8. Sklep Internetowy - platforma zakupowa dostępna pod adresem https://enklava.co/, prowadzona przez Sprzedawcę.

  9. Sprzedawca/Usługodawca – FUNDACJA TWÓRCZA, MARCINÓW 33, 99-232 MARCINÓW, NIP: 9512360255, Regon: 146300944.

  10. Umowa sprzedaży – umowa dotycząca sprzedaży Produktu, zawarta pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

  11. Usługa Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę/Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

  12. Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, korzystająca z Usług Elektronicznych.

  13. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta, stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.

  14. Punkt Kontaktowy - miejsce umożliwiające bezpośredni kontakt Usługobiorcy ze Sprzedawcą oraz z organami Unii Europejskiej, dostępne pod adresem email: orders@enklava.co.

3. Warunki Sprzedaży Produktów

  1. Sklep internetowy dostępny pod adresem https://marketplace.enklava.co/ oferuje sprzedaż Produktów online. Wszystkie oferowane Produkty są wolne od wad fizycznych i prawnych. Opisy Produktów zawierających elementy, treści lub usługi cyfrowe, w tym ich funkcjonalności/wymagania techniczne znajdują się w ofercie poszczególnych Produktów na stronie sklepu.

  2. Informacje zamieszczone na stronie sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu obowiązującego prawa. Składając Zamówienie, Klient przedstawia Sprzedawcy ofertę kupna wybranego Produktu na warunkach określonych w opisie Produktu w sklepie internetowym.

  3. Na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za produkt oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru. Cena Produktu obowiązuje w momencie składania Zamówienia przez Klienta i jest wiążąca. Zmiany cen Produktów, w tym promocje i rabaty, które nastąpią po złożeniu Zamówienia, nie wpływają na ustaloną cenę.

  4. Zamówienia można składać online poprzez wypełnienie Formularza zamówienia. Aby złożyć Zamówienie, Klient musi zapoznać się z Regulaminem i zaakceptować jego postanowienia podczas składania Zamówienia.

  5. Jeżeli Sprzedawca, przed rozpoczęciem realizacji Umowy sprzedaży, będzie musiał zmienić istotne warunki Umowy z powodów od niego niezależnych, niezwłocznie poinformuje o tym Klienta.

  6. W takiej sytuacji Klient ma prawo:

Klient powinien niezwłocznie poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji. Realizacja Zamówienia zostanie wstrzymana do czasu uzyskania informacji od Klienta.

W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży na podstawie powyższego ustępu lub gdy Sprzedawca anuluje realizację Umowy z przyczyn niezależnych od Klienta, Klient otrzyma niezwłocznie zwrot całej wpłaconej kwoty.

4. Proces składania zamówienia

  1. Umowa sprzedaży zostaje zawarta w chwili, gdy Klient doda Produkt do wirtualnego koszyka i złoży Zamówienie na stronie https://marketplace.enklava.co/ (poprzez kliknięcie przycisku „Zamawiam i płacę” lub innego o podobnym znaczeniu), o ile opis Produktu w Sklepie Internetowym nie stanowi inaczej. Jeśli Klient wyraźnie zażąda, aby usługa rozpoczęła się przed upływem terminu na odstąpienie od umowy, Sprzedawca wymaga od Klienta złożenia oświadczenia:

  1. Po złożeniu Zamówienia - Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz przyjęcie oferty, wysyłając wiadomość e-mail na adres podany przez Klienta w Formularzu Zamówienia.

  2. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:

  1. Każda Umowa sprzedaży będzie potwierdzona odpowiednim dowodem zakupu, który będzie dołączony do Produktu i/lub wysłany pocztą elektroniczną na adres e-mail Klienta podany w Formularzu Zamówienia.

  2. Sprzedawca dostarcza Produkt niezwłocznie po zawarciu Umowy Sprzedaży oraz zaksięgowaniu lub potwierdzeniu uiszczenia ceny Produktu przez Klienta.

5. Metody płatności

  1. Sprzedawca oferuje różne metody płatności dostępne w sklepie internetowym do opłacenia Zamówienia. Po złożeniu Zamówienia i kliknięciu odpowiedniego przycisku, Klient zostanie przekierowany na stronę płatności.

  2. Aby korzystać z pełnej funkcjonalności sklepu, w tym dokonywania zakupów na stronie https://marketplace.enklava.co/ , Klient musi się zarejestrować, tworząc Konto i przestrzegając regulaminu lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.

  3. W przypadku wyboru płatności przez elektroniczny system płatności, Klient musi dokonać zapłaty przed realizacją Zamówienia. System ten umożliwia płatność kartą kredytową lub szybkim przelewem z wybranych banków w Polsce i za granicą.

  4. Klient ma obowiązek uregulować cenę wynikającą z Umowy Sprzedaży w ciągu 3 dni roboczych od jej zawarcia, chyba że umowa stanowi inaczej. Realizacja usługi nastąpi dopiero po jej opłaceniu.

6. Odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową - reklamacje

  1. Podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta reguluje art. 43a i kolejne ustawy o prawach konsumenta. 

  2. Klient powinien zgłaszać reklamacje dotyczące Produktu do Sprzedawcy drogą mailową na adres orders@enklava.co lub pisemnie na adres podany w art 2 niniejszego Regulaminu. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy zawrzeć jak najwięcej informacji i okoliczności związanych z reklamacją, w tym rodzaj i datę wystąpienia problemu oraz dane kontaktowe. 

  3. Sprzedawca odpowie na żądanie Klienta niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni od zgłoszenia reklamacji. 

7. Prawo do odstąpienia od umowy

  1. Klient ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od dnia jej zawarcia, zgodnie z art. 27 i następnymi ustawy o prawach konsumenta.

  2. Aby skorzystać z tego prawa, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy. W celu odstąpienia od Umowy sprzedaży, Klient może użyć wzoru formularza odstąpienia, który jest załączony do Regulaminu. 

  3. Aby zachować termin odstąpienia, wystarczy, że Klient wyśle informację o odstąpieniu na adres e-mail orders@enklava.co lub na adres Sprzedawcy wskazany w art. 2 niniejszego Regulaminu przed upływem 14 dni. Sprzedawca zwróci wszystkie otrzymane płatności niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania informacji o odstąpieniu, chyba że Klient wykonuje prawo odstąpienia po zgłoszeniu żądania, o którym mowa w art. 4 powyżej – wówczas Klient ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. 

  4. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu tych samych metod płatności, które zostały użyte przez Klienta, chyba że Klient wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu. 

  5. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów:

  1. Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży obejmuje zarówno Sprzedawcę, jak i Klienta.

  2. Przedsiębiorca na prawach konsumenta podlega ochronie przewidzianej odpowiednimi przepisami prawa, o ile Umowa Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usług Elektronicznych zawierane ze Sprzedawcą nie mają charakteru zawodowego. 

  3. Przedsiębiorca wymieniony powyżej traci prawo do ochrony konsumenckiej, jeśli Umowa Sprzedaży zawarta ze Sprzedawcą ma charakter zawodowy, wynikający w szczególności z przedmiotu prowadzonej przez tego przedsiębiorcę działalności gospodarczej, zgodnie z danymi dostępnymi w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

8. Usługi elektroniczne - rodzaje i warunki świadczenia

  1. Sprzedawca umożliwia korzystanie z Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Internetowego: https://marketplace.enklava.co/, takich jak zawieranie Umów Sprzedaży Produktów, wystawianie ocen produktów oraz zapis do newslettera. 

  2. Świadczenie tych usług odbywa się zgodnie z warunkami określonymi w Regulaminie. 

  3. Sprzedawca ma również prawo zamieszczać na stronie internetowej Sklepu Internetowego treści reklamowe, które stanowiące nierozłączny element sklepu.

  4. Świadczenie Usług Elektronicznych przez Sprzedawcę jest prowadzone w formie bezpłatnej.

  5. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej, umożliwiająca złożenie Zamówienia w Sklepie Internetowym, zostaje zawarta na czas oznaczony i wygasa w momencie złożenia Zamówienia lub zaprzestania jego składania przez Klienta - Usługobiorcę.

  6. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej, umożliwiająca ocenianie produktów, zostaje zawarta na czas oznaczony i wygasa w chwili wystawienia oceny produktu przez Klienta/Usługobiorcę.

  7. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej, polegająca na dostarczaniu newslettera, zostaje zawarta na czas oznaczony i wygasa w momencie anulowania subskrypcji newslettera przez Klienta/Usługobiorcę.

9. Usługi elektroniczne - obowiązki Klienta

  1. Korzystanie ze Sklepu Internetowego zgodnie z przepisami prawa i zasadami moralności, szanując prawa autorskie oraz prawa osób trzecich.

  2. Przekazywanie informacji zgodnych ze stanem faktycznym.

  3. Powstrzymanie się od zamieszczania w Sklepie Internetowym, zwłaszcza w Formularzu kontaktowym lub w Formularzu zamówienia, treści niezgodnych z prawem.

  4. Sprzedawca ma prawo do bieżącego monitorowania treści zamieszczanych w Sklepie internetowym przez Usługobiorców oraz podejmowania działań w celu usuwania takich treści.

  5. Klienci mają prawo zgłaszać Sprzedawcy wszelkie nielegalne lub naruszające warunki Regulaminu treści za pomocą Formularza kontaktowego.

  6. Sprzedawca rozpatrzy każde Zgłoszenie przesłane przez Klienta w terminie 30 dni od otrzymania, obiektywnie i z należytą starannością.

  7. Sprzedawca powiadomi Klienta/Usługobiorcę o wydanej decyzji w terminie oraz uzasadni ją, jeśli posiada elektroniczne dane kontaktowe Usługobiorcy.

  8. Usługobiorcy mają prawo do odwołania się od decyzji Sprzedawcy w ciągu 14 dni od jej otrzymania.

  9. Sprzedawca rozpatrzy odwołanie w terminie 14 dni.

10. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Serwisu

  1. Komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu.

  2. Dostęp do skrzynki mailowej (konta e-mail).

  3. Przeglądarka internetowa z włączonymi plikami Cookies oraz obsługą JavaScript.

11. Reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych

  1. Klient może zgłaszać reklamacje dotyczące świadczenia Usług Elektronicznych poprzez Sklep Internetowy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: orders@enklava.co lub na adres Sprzedawcy podany w art. 2 niniejszego Regulaminu. 

  2. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy zawrzeć wszelkie istotne informacje i okoliczności dotyczące reklamowanego przedmiotu, w tym jego rodzaj, datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. 

  3. Sprzedawca ma obowiązek udzielenia odpowiedzi na reklamację Klienta niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji. 

  4. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana zgodnie z preferowanym przez Klienta sposobem komunikacji wskazanym w zgłoszeniu reklamacyjnym.

12. Prawa autorskie

  1. Wszystkie materiały umieszczone w Sklepie Internetowym podlegają prawom autorskim i są własnością Sprzedawcy. Wykorzystanie jakiejkolwiek części treści lub zawartości Sklepu Internetowego bez wyraźnej pisemnej zgody Sprzedawcy jest naruszeniem jego praw autorskich i może prowadzić do odpowiedzialności cywilnoprawnej oraz karnej.

13. Wystawianie ocen Produktów

  1. W ramach funkcjonalności Sklepu Internetowego, Sprzedawca umożliwia Klientom wystawianie opinii na temat Produktów w formie opisowej (komentarz). System ocen służy do gromadzenia i udostępniania subiektywnych opinii Klientów na temat Produktów, co może mieć wpływ na decyzje zakupowe innych Klientów.

  2. Tylko Klient, który zakupił dany Produkt, ma prawo do wystawienia opinii na jego temat. Możliwość oceniania nie jest ograniczona czasowo, jednak osoba, która nie nabyła Produktu, nie może wystawić opinii na jego temat.

  3. Po wystawieniu opinii, ta staje się widoczna na dedykowanej podstronie Sklepu Internetowego, gdzie dostępne są informacje o ocenianym Produkcie, wraz z danymi autora opinii oraz datą jej wystawienia.

  4. Na podstawie sumy wszystkich ocen danego Produktu, Sklep Internetowy może wyświetlać ogólną ocenę, która stanowi średnią arytmetyczną wszystkich ocen.

  5. Opinia Klienta musi być rzetelna i zgodna z rzeczywistymi doświadczeniami związanych z Produktem. Nie może zawierać treści naruszających prawo, obraźliwych, dyskryminujących, pornograficznych, ani nawołujących do nienawiści. Dodatkowo nie może zawierać danych kontaktowych, reklam, odnośników do innych stron internetowych, złośliwego oprogramowania ani być generowana automatycznie.

  6. Autor oceny ponosi wyłączną odpowiedzialność za jej treść. Sprzedawca nie ingeruje w treść opinii, jednak zastrzega sobie prawo do ich usunięcia lub zablokowania, jeśli naruszają one postanowienia Regulaminu lub obowiązujące przepisy, są nieczytelne lub zawierają złośliwe oprogramowanie, albo zostały wystawione omyłkowo lub bez rzetelnego zapoznania się z Produktem.

  7. Autor opinii wyraża nieodwołalną, nieograniczoną czasowo zgodę na publikację opinii w całości lub w części w Sklepie Internetowym lub w mediach społecznościowych Sprzedawcy po umieszczeniu jej w Sklepie Internetowym.

14. Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane za pośrednictwem Sklepu Internetowego są zgodne z obowiązującym prawem polskim. 

  2. W przypadku wystąpienia niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującymi przepisami prawa, stosuje się odpowiednie regulacje prawa polskiego. 

  3. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sprzedawcą a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności drogą negocjacji, z zamiarem polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. W przypadku niemożności osiągnięcia porozumienia lub niezadowalającego dla któregokolwiek z uczestników, spory podlegają rozpatrzeniu przez właściwy sąd powszechny.

  4. Szczegółowe instrukcje dotyczące rozwiązywania sporów poza sądem są udostępnione na witrynie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl, na stronach internetowych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, oraz u powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów.

  5. Sprzedawca zobowiązuje się informować Klienta o istotnych zmianach w Regulaminie.

Załącznik do Regulaminu

FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać jedynie w przypadku wyrażenia chęci odstąpienia od umowy)

Adresat: FUNDACJA TWÓRCZA, MARCINÓW 33, 99-232 MARCINÓW, NIP: 9512360255, Regon: 146300944, orders@enklava.co

 

Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących produktów(*) /o świadczenie następującej usługi(*) "

Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

Adres konsumenta(-ów)

Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

 

Data

(*) Niepotrzebne skreślić.